Jak budować lojalność klientów salonu fryzjerskiego?

Choć prowadzenie salonu fryzjerskiego wielu osobom wydaje się być prostą i niewymagającą pracą, w rzeczywistości jest niemałym wyzwaniem – które wymaga wielkiego zaangażowania oraz odpowiedniej charyzmy. Wszystko bowiem skupia się tu na sprawnym zarządzaniu zakładem oraz zdobywaniu zaufania klientów. Budowanie ich lojalności to niezwykle ważny element prowadzenia takiego biznesu. Jak robić to skutecznie i nienachalnie?

Błędy w procesie budowania lojalności

Marketingowo możemy wymienić kilka typów klientów. Z jednej strony są to takie osoby, które nie przywiązują się do miejsca, w którym strzygą włosy. Kolejne osoby to klienci coraz bardziej zaangażowani, aż do tych, którzy stają się fanami marki, jaką może być każdy salon fryzjerski. Błędy w procesie budowania lojalności mogą jednak strącić klienta na zupełnie inny poziom. Nie warto zatem być zbyt nachalnym, dawać rabatów za każdym razem czy wciskać klientowi kolejnych ulotek. Warto dać mu nieco więcej swobody, a jednocześnie możliwość wypowiedzi. Nie warto zabiegać o jego przychylność w sposób, który zaburzy jego poczucie komfortu. Warto być za to subtelnym.

Sprawdź również: Versum umawia 17 mln wizyt! “Pierwszą wersję kodowaliśmy na prezentacji z klientem”

Co robić, by zatrzymać u siebie klientów?

Przede wszystkim należy być uprzejmym, dbać o jakość oraz miłą atmosferę. To pierwsza rzecz, która uderzy klienta po wizycie. Istotna jest także dbałość o czystość, zwłaszcza w zakładzie fryzjerskim. Co więcej, warto skupić się także na wyglądzie zewnętrznym osób, które u nas pracują, gdyż ich prezencja może wpłynąć na to, jak są odbierane przez klientów. Lojalność jednak buduje się przede wszystkim dodatkowymi rzeczami – wychodzeniem naprzeciw potrzebom klienta, pozytywnym zaskakiwanym go i dawaniem mu poczucia, że jest dla nas ważny. Do tego potrzebujemy jednak wiedzy.

Jak zdobyć wiedzę?

Klienci z reguły chętnie mówią o sobie. Jeśli czują, że fryzjer jest pozytywnie nastawiony i zainteresowany rozmową, otwierają się i dzielą wieloma rzeczami. Warto uważnie słuchać tego, co mają do powiedzenia, a istotne rzeczy odnotowywać w elektronicznych kartach klientów. Zbudujemy w ten sposób skarbnicę wiedzy o odbiorcach naszych usług, która pozwoli nam lepiej przygotować się do każdej kolejnej wizyty i pozytywnie zaskakiwać – np. podaniem ulubionej kawy, powróceniem do poruszanych ostatnio tematów, pytaniem o wrażenia związane ze stosowaniem kosmetyku, który dana osoba zakupiła ostatnio czy wysłaniem SMSa z życzeniami na urodziny lub imieniny.
Prowadzenie salonu fryzjerskiego to nie tylko odpowiednio dobrana fryzura czy dbałość o wygląd lokalu, ale także budowanie relacji z klientem. Poznając jego potrzeby, jesteśmy w stanie lepiej spełnić jego oczekiwania, a tym samym sprawić, że zechce zostać z nami na dłużej. Choć pamiętanie o wszystkim może wydawać się niemożliwe, wszystko staje się łatwiejsze dzięki wsparciu nowoczesnych narzędzi, takich jak system do zarządzania salonem.
Sprawdź więcej na https://www.versum.pl/