Pakowanie przesyłek – porady i inspiracje

Pakowanie przesyłek – porady i inspiracje

Dobre pierwsze wrażenie to jeden z ważnych elementów budujących wizerunek naszej firmy. Kiedy prowadzimy sprzedaż wysyłkową, pierwszą rzeczą, którą klient zobaczy w rzeczywistości, a nie na stronie internetowej, będzie opakowanie naszego produktu. Jak atrakcyjnie pakować przesyłki? Oto kilka prostych kroków.

Po pierwsze, staranność

Staranne wykonanie nie powinno dotyczyć tylko naszych produktów, ale również strony internetowej oraz opakowania. Nie traktujmy pakowania przesyłek jako czynności drugorzędnej, ponieważ włożona w nią praca zaowocuje pozytywnymi wrażeniami klienta, a to z kolei zwiększa szanse kolejnych zakupów.

Niezależnie od użytych materiałów i doboru dodatków lub ozdób, każdą przesyłkę należy zapakować starannie i z dbałością o szczegóły. Pozwoli to nie tylko odpowiednio zabezpieczyć wysyłany przedmiot przed trudami podróży, ale również zapewni estetyczny wygląd paczki. Krzywo czy niechlujnie zaklejona paczka i produkt zawinięty w folię nieznanego pochodzenia nie zrobią dobrego pierwszego wrażenia.

Wykorzystane materiały

Do pakowania warto używać materiałów eko-odpowiedzialnych i pochodzących z recyklingu. W ten sposób nie tylko nie będziemy przyczyniać się do zanieczyszczania środowiska, ale także zyskamy w oczach klientów – badania pokazują, że coraz więcej osób oczekuje, że firmy będą stosowały przyjazne dla środowiska praktyki.

Ekologiczne pakowanie przesyłek nie musi być bardziej wymagające ani droższe. Warto poszukać pudełek z recyklingu, papierowej taśmy i biodegradowalnego wypełnienia, wykonanego na przykład z papieru lub przetworzonej skrobi roślinnej. Zamiast w folię możemy zawinąć delikatne przedmioty w papier.

Opakowania tematyczne

Ostatnia, ale nie najmniej ważna, jest kwestia ozdobienia przesyłki. Możemy udekorować samo pudełko albo umieścić dodatki wewnątrz paczki. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie logo firmy.

Świetne wrażenie zrobią przesyłki udekorowane tematycznie, na przykład te wysyłane w okresie Bożego Narodzenia, Wielkanocy czy Walentynek. Warto również załączyć kartkę z informacjami o produkcie i naszej firmie czy podziękowaniem za zakup.